2012/05/14

Hela vägen till 60

Min svärmor fyllde 60 och till hennes big day, ville jag att tårta inte skulle vara unik utan den skulle visa hennes personlighet; färgglad, söt men framförallt vacker.
Tror att jag lyckades.

3 våning tårtan som består av:
Vaniljtårtbottnar fylld med dumlemousse och limemousse
Spacklad med vaniljsmörkräm och täck med sugarpaste.
Alla dekorationer är gjorda av flowerpaste 








Glömde att säga att hon hade ingen aning om hur tårtan skulle se ut, så, hon blev glatt överskattad.

8 kommentarer:

  1. Amen herrejösses den är ju helt underbar.så vacker och vilket jobb du lagt ner.
    underbar skapelse.hoppas du gör steg för steg,är så dålig på blommor

    SvaraRadera
  2. Ja tårtan är verkligen helt fantastisk färg, form & dekorationsmässigt =)

    SvaraRadera
  3. Underbart som alltid Gladys!

    Önskar jag hade fått en så´n fin tårta när jag fyllde år.

    Skulle vara kul om du vill bli en följare till min blogg.

    Kram Cattis

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag svarar dig här med, tack Cattis min trogne följare.

      Radera
  4. Helt underbar! Måste tagit många timmar!!!

    SvaraRadera