2012/02/02

Annorlunda Muffins.

Jag vet inte vad jag ska kalla de här; de ser ut som muffins så jag får kalla dem det.

MUFFINS MED KONDENSERAD MJÖLK
Jag hittade receptet på en blogg jag följer som är på spanska (http://susana-alcalordelosfogones.blogspot.com), så jag har översatt det.

Originalreceptet säger att den ger 18 muffins men jag fick bara 12. 




• 170gr. strösocker
• 50 gr. smör (rumstemperatur)
• 2 ägg
• 125 gr. mjöl
• 350 gr. kondenserad mjölk
• ½ l standardmjölk
• 1 tsk kanelpulver 

Sätt ugnen på 200 grader.

Vispa alla ingredienser under 1 minut på hastighet 3.

Fyll  muffinsformarna nästan till kanten; de växer men sedan sjunker de ihop lite igen (använd helst djupa formar om man vill ha fina och höga muffins)

Grädda i ugnen på 200 grader i 15 minuter, sänk sedan temperaturen till 160 grader och grädda ytterligare 15-20 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar